update 38 Kjøvenhavnertur og Lilholt i Holstebro

I weekenden inden Tønder var jeg på vagt sammen med Tonni og Aksel om lørdagen, og derefter kørte CC og jeg til København, hvor vi fandt et hotel og derefter mødtes med Mikkel, hvor vi var ude at spise og derefter overskred grænser på en tagterrase i 4. eller 5. sals højde ….. dvs. det var nok mest mig, der overskred grænser – for vi befandt os på Tagterrassen over Mikkels kontor, hvor vi røg og drak kaffe, mens vi kiggede ud over Kjøvenhavnstrup – OG jeg var helt ude ved rækværket og kiggede ned – se DET var grænseoverskridende!

Mikkel og CC på tagterrassen

Jeg var der også 🙂

 

Der var godtnok langt ned

 

Det var en rigtig hyggelig aften OG det var dejligt bare at have en aften sammen med Mikkel!

Den følgende dag startede vi med at futte rundt på Amager, i industriområderne og på Christianshavn – det var rigtig fedt!

Den gad jeg godt eje

 

Over middag kørte vi til Bakken, hvor vi skulle mødes med CCs firma og spise frokost og til revyernes revy.

Det blev en rigtig hyggelig frokost på en tagterrasse med udsigt til rutschebanen …. jeg overvejede lææææænge, om ikke man egentlig burde prøve den en gang – men det nåede vi heldigvis ikke – for vi skulle jo til revy.

Revyen var god – der var rigtig mange gode indslag – det var rigtig rigtig sjovt. Efter selve revyen var der nominering og kåring af forskellige  årets kunstnere – som “konferencier” til det var Wåge Sandøe ….. der sendte jeg Line mange venlige tanker – HUN ville helt sikkert gerne have været med!

Efter forestillingen kørte vi ud til Kim og Helle, hvor vi fik noget at spise og hyggede lidt, inden jeg satte kursen vestover – CC blev derovre for at arbejde. Klokken var blevet 23 – og det pissede ned – så det tegnede til at blive en laaaaaang tur hjem, hvilket det også blev – jeg kørte omkring 60 hele vejen over Sjælland – da jeg kom på Fyn, blev vejene lidt bedre, men det var først ved Vejle, at vejene blev tørre – så det var først på a13, at den lille Polo fik lidt kul på – og så gik det pænt stærkt resten af vejen hjem.

Jeg var desværre først hjemme klokken 4 – så det var ikke meget søvn, det blev til inden jeg igen skulle op på arbejde.

Mandag blev en træt træt dag, men det gjorde ikke noget, for der var nedtælling til slutningen af ugen, hvor den stod på Lilholt og Tønder!

Torsdag oprandt og dermed blev det også start på miniferien –  men vigtigst af alt : Årets sidste Lilholtkoncert …… den kunne desværre kun være for kort – men hvor vi dog glædede os, Lilholtkoncerterne i år har været en stadig optur, så hvad skulle det da ikke ende med????

Det endte med en kanonfænomenalfantastisk aften i selskab med de dygtige drenge!

Af sted denne gang var vi Gitte, Line, Malthe, Sanne og jeg. Vi havde fået at vide, at dørene blev åbnede klokken halv 7, men da vi kom klokken 6 var de allerede åbne – det blev vi liiiiige en kende irriterede over – for så skulle vi jo nok ikke regne med tilnærmelsesvis en ordentlig plads …… men jo – vi fik en fin plads yderst til venstre foran scenen 🙂

Ved denne koncert var der ingen opvarmning, men det gjorde ikke noget – vi var jo i stemning 🙂

Bandet kom ud og Larses første kommentar var: For fanden hvor er I tæt på …. og det var vi også – helt vildt …… Tom kom hen og gav hånden og sagde goddag til Gitte, Line og mig – det var da hygsomt 🙂

Koncerten var igen fantastisk –  Lars startede med at hoppe ud i flokken af folk og stillede sig midt i mængden og sang

Der var selvsagt slet ikke samme scenelys og gejl som ved de store koncerter, men det gjorde heller ikke noget, for musikken og stemningen var der og det var fedt.
Der var “drenge og piger ” – “et folk et menneske” – “1864” – ” et folk et menneske” som vil være nogle af de sange jeg vil mindes, og som jeg er ked af ikke er blevet foreviget …. og så var der alle de andre fede fede sange ….. det var bare vildt fedt. Igen var stemningen i top – musikerne legede med hinanden og med os og sangene og  musikken gik i et med den smukke sensommeraften og blev til mediet, der gjorde, at man glemte alt, glemte sig selv og bare levede i nuet ……. det er noget Lilholtband kan – det er guld værd.

3 kommentarer

  1. Årh hvor er det godt – jeg glæder mig så meget til at det bliver sommer igen, så vi igen kan stå foran scenen og lade universet overtage os:)
    TAK for den vidunderlig opdatering.

  2. Bladene vender sig mod solen, og det bli’r sommer igen ….. ja vi glæder os ….. heeeeeeelt vildt

  3. Jeps, tiden kan kun gå for langsom altså!!

Skriv et svar

