Jeg er jo bare et gammelt sentimentalt fjols…

Ja det var temligt præcist de ord jeg brugte søndag aften, da jeg stod ude i gården og vandede høns og grinede og vandede flere høns da jeg skulle sige farvel til MIkkel og  Gitte og Line, der tog tilbage til Kjøvenhavnstrup!  Mikkel mente nu nok at jeg var sentimental, men ikke noget fjols … og disse søde ord og det ekstra kram fik mig bare til at flæbe endnu mere ….og bevares, det er virkeligt dejligt at få kram og søde ord, men når man er sådan en sentimental skabning, så starter det bare automatisk vandsprederen, og jeg ved godt selv, det er tosset, og jeg burde snart have vænnet mig til det, men faktum er bare, at jeg simpelthen ikke duer til at sige farvel!!! Jeg kan huske helt tilbage til da ungerne var små, og Christian skulle en uge til USA eller et eller andet rejseeventyr, så stod jeg der med mine små dejlige børn og fortalte dem, at det var så fedt at deres far skulle ud og rejse og opleve ting og kunne fortælle dem om de spændende ting han oplevede, samtidig med at jeg vandede høns igen igen…. det er da  fjollet.

Nå men tilbage til nutiden – og weekenden. Line var jo hjemme, og  vi hyggede os dejligt med at lave mange små hyggelige ting sammen. Bl.a. sad vi for hver sin ende af bordet og bekæmpede hinanden i Wordfeud, som Line også blev ret bidt af at spille 🙂

Lines fb kommentar til sit wordfeud billede:

Lines facebook kommentar til dette billedeMan ved bare ens mor elsker en når hun udbryder “Ejj du har flere point end mig, din skiderik!”

Ud over at stene smartphonespil, var vi også en tur ude at nyde det gode vejr, bl.a. var vii Bazar Vest for at shoppe og for at få lidt let frokost, der  til en afeksling bestod af en falafelrulle. Vi var også en tur i dyrehaven i Marselisborgskoven, hvor vi gik en tur og fik aet et par kronhjorte som lå nok så fint og nød solen, Vi var også en tur på Moesgård strand, hvor  man kunne stå og stirre ud over det blå blå vand og drømme sig langt langt væk,  og hvor sandet var så fint og varmt, at jeg bare vat nødt til at smide både strømper og sko og så vade af sted i bare tæer.

Dagens tur blev afsluttet med sigthseeing i Århus, Lisbjeg, Spørring og omegn, da vi blev lidt væk i det nye vejsystem omkring Ikea, og kom til Hinnerup, Søften, Hår og et par andre små byer inden vi så endelig fandt Spørring, så vi kunne sige hej til Lene og Poul.

Da vi kom hjem, var vi enige om, at der skulle stenes Barnaby og Midsomer murders over en enkelt flaske vin, men indrømmet, jeg var lidt kedelig og stenede primært bagsiden af mine øjenlåg, inden Line gav op og sparkede mig i seng …. det havde virkelig været en skøn skøn dag!

Nu var det jo ikke den eneste gang i weekenden, vi var ude at nyde vejret …. fredag eftermiddag skulle vi også lige en tur til Skive fjord, for så er man rigtigt hjemme. Så der var vi lige ed stranden for næsten at blæse væk … “Blæsten går frisk over Limfjordens vande …” men så var vi da også lige på havnen efter is og efterfølgende på gårtur i Krabbesholm skov – der var det også virkeligt forår med anemoner og  erantis , og så var der jo også de små nyudsprungne blade på træerne – det var så smukt og gjorde så glad og gav masser af energi 🙂

Smukke mangefarvede Line matchede virkelig omgivelserne godt, mens hun sugede den hjemlige atmosfære til sig :)

Smukke mangefarvede Line matchede virkelig omgivelserne godt, mens hun sugede den hjemlige atmosfære til sig 🙂

Nå men sådan gik weekenden på lodder og trisser og med hygge, hygge hygge – ligesom vi plejer at gør i weekenden, så man skulle jo tro, at når vi nåede til søndag aften, så havde man fået en ordentlig en på opleveren og diverse samværsbehov var opfyldt, så man kunne sige pænt farvel og vi glæder os til næste gang …. men næh  nej, mor her skulle lige vande høns i en sådan grad, at både Gitte og Mikkel blev  trykkede af det og selv CC forsøgte sig med et ekstra kram …. men altså værre er det jo heller ikke – for vores dejlige unger har jo valgt at flyve fra reden og etablere sig en tilværelse derovre på øen, og det kan man da ikke fortænke dem i! De skal jo leve deres liv, og det er fedt, og jeg ønsker dem alt det bedste hver eneste gang … også selv om jeg vander høns – af den simple grund, at farvel er det værste ord man kan tænke sig … jeg duer i hvert fald ikke til det!

Derfor vil jeg så lige slutte dette indlæg med et youtubeklip af Kim Larsen, som ganske poetisk fortolker udtrykket sentimentalt fjols .  🙂 Jeg håber denne sang også bliver en ørehænger for mine læsere, for den er simpelthen så smuk, og med den kan jeg nok lige klare at sende alle mine dejlige unger ud i verden for at leve deres eget liv!

Skriv et svar

